de functie van QA hield in dat alle inkomende en uitgaande verzekeringsvoorstellen moesten gecontroleerd worden of ze aan alle wettelijke bepalingen en interne regels voldoen. Met wettelijke bepalingen wordt bedoeld de Wet op de privacy, de anti-witwaswetgeving, de Behoefte-analyse van de klant, voldoet het voorgestelde verzekeringsproduct aan de noden van de klant. Ook de tussenpersoon werd gecontroleerd op de kwaliteit van zijn werk. De controles werden ingevuld in een daarvoor bestemd dashbord. De resultaten en bevindingen van de controles werden in een rapport gegoten. Toen Ergo Insurance NV alle New Business stopzette en collectief ontslag aankondigde hield ook mijn functie op te bestaan.
De dienst Business and Medical Insurances bestond uit een team van specialisten inzake enerzijds Riziv- (verzekerings)polissen voor Geneesheren, Tandartsen, Kinesitherapeuten en Apothekers en anderzijds alle tweede pijlerverzekeringen voor zelfstandigen en bedrijfsleiders. Ik leidde deze dienst die uitgroeide van 2 uitvoerende krachten tot 8.
Als MA ondersteunde ik de 2 managers van de afdeling New Business & Contactcenter . Tot mijn taken behoorden onder andere administratieve opdrachten, het samenstellen en interpreteren van statistieken, rapporten opmaken, verslagen van vergaderingen maken, etc. De opstart van de dienst die zich bezighield met Individuele Pensioentoezegging voor Zelfstandigen heb ik tijdens mijn periode als MA meegemaakt. Gaandeweg ben ik me erin gaan specialiseren hetgeen tot de oprichting van de dienst BMI heeft geleid.
Op het contactcenter stond ik in voor de online support van onze agenten en tussenpersonen in buitendienst in België, Luxemburg en Nederland. Tijdens deze periode werd ik ook uitgezonden om ter plaatse (vb in Nederland) uitleg te geven over vb het gebruik van een nieuw digitaal platform op onze dienst etc. Er werden telefonische oproepen behandeld in de drie landstalen. Er was een zeer grondige en uitgebreide kennis nodig over alle verzekeringsproducten, hun wettelijk aspect, de weg dat een verzekeringsproduct door de jaren heen aflegt. Van opstart tot schadeclaim, afkoop, belenen, wijzigingen etc.
Telefonisch en fysiek onthaal van klanten
Dossierbeheer op de dienst Levensverzekeringen
Wil je CV's van professionals downloaden? Bekijk onze opties voor recruiters.