Terug

Ines

Vakgebied Communicatie & design
Locatie Wichelen, Oost-Vlaanderen, BE
Tarief € 60 per uur
Profiel weergaven 1242
Schneider Ontwerp: Less is more

Website: Schneider Ontwerp: Less is more

SCHNEIDER ONTWERP / WEBDESIGN / OVER SCHNEIDER ONTWERP Schneider Ontwerp is het bedrijf van Pieter-Jan Schneider, architect en meubelontwerper. Hij gaat steeds de uitdaging aan om op verschillende niveaus met architectuur om te gaan. WEBSITE Graviteit verzorgde de website van Schneider Ontwerp. We maakten een puur, minimalistisch en rustig design. Zo gaat alle aandacht naar de projecten. www.schneiderontwerp.be

https://graviteit.be/project/schneider-ontwerp/
WARRP: Elegante website voor architectuur met klasse

Website: WARRP: Elegante website voor architectuur met klasse

WARRP / WEBDESIGN / SOCIAL MEDIA BEGELEIDING / OVER WARRP Bij WARRP – ‘Werkgroep voor Architectuur, Restauratie en Ruimtelijke Planning’ – uit Aalst staat de bewoner centraal. Vanuit de kwaliteiten en kleine imperfecties die ons menselijk maken, bouwen zij aan jouw thuis. Gepassioneerd door zowel hedendaags design als historisch erfgoed, zetten ze iedere opdracht naar hun hand. WEBSITE Graviteit maakte een website op maat van de noden van WARRP. Hun verfijnde en kwalitatieve aanpak moest duidelijk waarneembaar zijn. Daarnaast gingen we voor een warme, persoonlijke sfeer om hun visie in de verf te zetten. Het resultaat is een klassevolle website die volledig aansluit bij de waarden van het bedrijf. SOCIAL MEDIA Om de online aanwezigheid nog meer te boosten ging Graviteit aan de slag met een social media brainstorm voor dit architectuurbedrijf. Aan de hand van onze handige tips en tricks en creatieve postideetjes zorgen Jan en Katrien zelf voor een straffe social media feed. www.warrp.be

https://graviteit.be/project/warrp/
WeMaintain: Hoe grootste diensten compact voor te stellen

Website: WeMaintain: Hoe grootste diensten compact voor te stellen

“Vlotte en correcte service. Afspraken worden steeds nagekomen. Frank en Ines hebben altijd een frisse kijk op het project!” Domien Lammens – Zaakvoerder WeMaintain WEMAINTAIN / BRANDING / LOOK AND FEEL / LOGO / WEBSITE / COPYWRITING / BEDRUKKING PULLS / OVER WEMAINTAIN WeMaintain – onderdeel van Constructiewerkplaats Mark Lammens – is een bedrijf uit Wichelen dat staalconstructies creëert en industrieel onderhoud aanbiedt. Ze zetten onder andere in op montage, constructie, draai- en freeswerken en onderhoud van betoncentrales en prefab installaties. LOGO Graviteit ging eerst aan de slag met de creatie van het logo. De focus ligt hier op maatwerk. De lijnen van de letters W en M lijken samen een stalen constructie te vormen. Elk onderdeel ondersteunt elkaar, en de verschillende delen vormen samen een stevig geheel! Met het logo was ook de visuele identiteit van WeMaintain al voor een groot deel vastgelegd. BEDRUKKING PULLS Je kan het logo terugvinden op de bedrukte pulls. Zo is het team steeds herkenbaar! WEBSITE & COPYWRITING Omwille van hun competente personeel en hun aanpak op maat, levert WeMaintain heel wat verschillende diensten af. Graviteit ging de uitdaging aan om het bedrijf op een gestructureerde en compacte manier online voor te stellen. Het bedrijf komt op de website zowel uiterst professioneel, als erg persoonlijk over. We maakten hiervoor vooral gebruik van gerichte copywriting. Ook de beelden werden door Graviteit geselecteerd, om zo de diensten nog beter kracht bij te zetten. www.wemaintain.be

https://graviteit.be/project/wemaintain/
Boringen Librecht: Een branding die er uit springt

Website: Boringen Librecht: Een branding die er uit springt

BORIGEN LIBRECHT / LOGO / BRANDING / LOOK & FEEL / WEBSITE / COPYWRITING / VISITEKAARTJES / STICKERS / BEDRUKKINGEN PULLS EN T-SHIRTS / OVER BORINGEN LIBRECHT Boringen Librecht is een Oost-Vlaams bedrijf gevestigd in Wetteren, bij Gent. Ze specialiseren in putboringen, en dit zelfs op moeilijk bereikbare plaatsen. Na de boring staan ze ook klaar voor de verkoop en de plaatsing van pompinstallaties. LOGO Graviteit zorgde voor de creatie van het Boringen Librecht logo. We gingen voor een speels visueel element dat “blijft hangen” en dat onmiddellijk aantoont wat het bedrijf aanbiedt. Daarnaast vonden we het belangrijk om een moderne look te geven aan het bedrijf, om zich zo te differentiëren van de concurrentie. BEDRUKTE T-SHIRT EN PULLS, STICKERS & VISITEKAARTJE Het logo vormt de basis van de branding. Het is terug te vinden op verschillende gedrukte materialen. Zo gaat het team steeds aan het werk in met het logo bedrukte t-shirts en pulls. Ook op de verschillende machines kan je een Boringen Librecht sticker terugvinden. Ten slotte maakten we ook visitekaartjes voor de bedrijfsleider op. Doorheen alle elementen zetten we in op een duidelijke visuele eenheid. WEBSITE & COPYWRITING Om het bedrijf en de diensten goed voor te stellen, werd er een informatieve website opgemaakt. Graviteit dacht na over de structuur van de site, zorgde voor de effectieve creatie, verzorgde de copywriting en deed extra beeldbewerking waar nodig. Het resultaat? Een professionele website die op een gestructureerde manier het dienstenpakket toont. Voor Boringen Librecht is het belangrijk om genoeg op te vallen tussen de concurrentie. Daarom werd er zowel ingezet op sterke teksten als op een visueel aantrekkelijke responsieve website. www.boringenlibrecht.be

https://graviteit.be/project/boringen-librecht/
SD Tuinen: Totaalbranding voor totaalpartner in tuinen

Website: SD Tuinen: Totaalbranding voor totaalpartner in tuinen

OVER SD TUINEN SD Tuinen is een allround specialist op vlak van tuinen. De architectuur en het ontwerp, de grondwerken, de effectieve aanleg én het onderhoud achteraf, ze nemen alles voor hun rekening. Ze bieden onder andere afsluitingen en sierpoorten, opritten en terrassen, gazons en beplanting, zwembaden en -vijvers, tuinhuizen en poolhouses en tuinonderhoud aan. “Dit voorjaar moest de website gerestyled worden om (nog) professioneler te ogen/te zijn, wat super gelukt is! Samen met de website werd ons logo, drukwerk, handtekeningen en werkkledij herbekeken. Ons volledig ‘marketing verhaal’ straalt helemaal uit wie we zijn: het is moderner, strakker en het is van ons. Topwerk!” Sofie De Maeght – Mede-zaakvoerder SD Tuinen SD TUINEN / BRANDING / LOOK & FEEL / LOGO / WEBSITE / COPYWRITING / ADVERTENTIES / BELETTERING / BESTICKERING / FACTURATIEPAPIER / LINKBUILDING / LOGO SD Tuinen is een bedrijf dat al meer dan 10 jaar bestaat. Het originele logo had intussen nood aan een opfrissing. Er werd beslist om het logo niet volledig overbood te gooien, om de reeds verkregen bekendheid niet verloren te laten gaan. Graviteit optimaliseerde dit logo tot een simpelere, beter leesbare en beter gestructureerde versie. De frisse groene kleur werd behouden. Het vernieuwde logo vormt de basis van de branding die overal doorgetrokken wordt. WEBSITE & COPYWRITING Graviteit creëerde een website voor SD Tuinen die hun aanbod zowel tekstueel als visueel voorstelt. Er werd een onderscheid gemaakt tussen de verschillende diensten (ontwerp en aanleg), en het uitgebreide portfolio werd verder gestructureerd. De homepage geeft een onmiddellijk zicht op de belangrijkste zaken die SD Tuinen aanbiedt. De website focust vooral op het persoonlijk aanspreken van bezoekers, en op het maken van afspraken. Het resultaat is een erg activerende maar gemoedelijke website. We hielpen ook bij het vergroten van de online aanwezigheid van SD Tuinen op verschillende websites door te focussen op linkbuilding. BELETTERING & SIGNAGE Het atelier en de kantoren van SD Tuinen bevinden zich niet aan de straatkant. Dit komt de visibiliteit niet altijd ten goede. Graviteit maakte een bord op dat vanop straat onmiddellijk zichtbaar is. De frisse groene kleur valt op, en maakt van het bord een eyecatcher. Zo vindt iedereen makkelijk de weg naar SD Tuinen! Het dienstenaanbod staat aangehaald op het bord, zodat ook toevallige passanten een beeld krijgen van de mogelijkheden. Eens bezoekers de juiste richting gevonden hebben, zien ze aan de ateliers en de kantoren. Hier staat een sfeervol bord in cortenstaal dat de effectieve ingang aanduid. ADVERTENTIES SD Tuinen plaatst geregeld advertenties in verscheidene magazines. Afhankelijk van het doel en de doelgroep van de magazines, verzorgde Graviteit enkele verschillende advertenties. www.sdtuinen.be

https://graviteit.be/project/sd-tuinen/
Shine by She: Een stralende branding voor een nieuw beautybedrijf

Website: Shine by She: Een stralende branding voor een nieuw beautybedrijf

“Bedankt Graviteit voor de mooie, geweldige professionele website, en alles er rond. Jullie zijn super en voelen direct aan wat er past bij het totaal plaatje en bij het project van de klant!” Sheila Vervaet – Zaakvoerder Shine by She SHINE BY SHE / LOGO / BRANDING / LOOK & FEEL / SLOGAN / WEBSITE / COPYWRITING / VISITEKAARTJES / MAILHANDTEKENING / SOCIAL MEDIA BEGELEIDING / ADVERTENTIES / CADEAUBON / OVER SHINE BY SHE Sheila Vervaet biedt met Shine by She het PhiLings pakket van de PhiAcademy aan. Concreet specialiseert ze zich in gezichtsbehandelingen en andere beauty behandelingen zoals Microneedling en Phi-Ion Plasma. LOGO & SLOGAN Sheila startte dit gloednieuwe bedrijf op, en had daarbij nood aan een coherente branding. Graviteit ging aan de slag met het logo voor Shine by She. Het was belangrijk om een klasse volle en professionele uitstraling aan het bedrijf te geven. Shine by She biedt dan ook een stuk meer aan dan de standaard beauty behandelingen! Het logo bevat de nodige sparkle. Sheila’s bedrijf wil klanten helpen om écht te stralen. Daarom bedachten we ook een terugkerende slogan voor dit beautysalon, namelijk “Let’s boost your beauty”. Sheila wil de schoonheid die iedereen al in zich heeft ten volle naar buiten laten komen. VISITEKAARTJE & MAILHANDTEKENING Sheila is trots om Shine by She aan de wereld voor te stellen. We maakten voor haar 2 varianten aan visitekaartjes op. Naast de standaard exemplaren gebruikt ze een dubbel visitekaartje om afspraken op vast te leggen met klanten. Ook haar mailhandtekening werd in een professioneel jasje gestoken. WEBSITE & COPYWRITING Voor de website van Shine by She stond een persoonlijke maar professionele aanpak voorop. Sheila biedt niet de meest alledaagse behandelingen aan, dus een gevoel van vertrouwen is van groot belang. De website richt zich zeer specifiek naar de doelgroep en hun noden, en spreekt hen rechtstreeks aan. Hierin speelde de copywriting een belangrijke rol. Er is naast de teksten voldoende ruimte om de sfeervolle foto’s en de voorbeelden van behandelingen tot hun recht te laten komen. SOCIAL MEDIA Omdat Sheila zelf de meeste expertise heeft over haar vak, neemt ze zelf haar social media kanalen in de hand. Graviteit staat echter steeds klaar om haar te ondersteunen indien er problemen de kop opsteken, of om haar nieuwe ideeën en tips aan te reiken. ADVERTENTIES Om de bekendheid van Shine by She te vergroten maakten we enkele advertenties op. Zowel via Facebook, Instagram als een lokaal weekblad gingen we aan de slag met verschillende campagnes. CADEAUBON Bij Shine by She kan je ook iemand anders een stralend gevoel cadeau geven. Graviteit maakte een cadeaubon op die perfect aansluit bij de rest van de branding. www.shinebyshe.be

https://graviteit.be/project/shine-be-she/
Yuso: Een nieuwe look voor een nieuwe speler in de energiemarkt

Website: Yuso: Een nieuwe look voor een nieuwe speler in de energiemarkt

YUSO / LOGO / BRANDING / LOOK & FEEL / BRANDBOOK / SLOGAN / ICONEN & GRAPHICS / WEBSITE / COPYWRITING / VISITEKAARTJES / FRONT-END BEGELEIDING PORTAL & MAILINGS / VISUELE & PRAKTISCHE PRESS RELEASE ONDERSTEUNING / PRESENTATIE / VLAGGEN / OVER YUSO Yuso integreert hernieuwbare en duurzame energiebronnen in de bestaande markten. Door in te zetten op decentrale energieproductie beheren bedrijven zelf op een flexibele manier hun energieverbruik en -injectie. Yuso is hun tussenschakel naar de energiemarkt. LOGO Het bedrijf Yuso bestaat al enkele jaren, en kwam al naar buiten met een logo. Toch was er nood aan een modernere, frissere look die beter aansluit bij hun innovatieve aanpak en visie. Het nieuwe logo toont de kijk op de energiemarkt. De heldere groentinten sluiten aan bij hun focus op hernieuwbare energie. De figuur staat voor zowel evenwicht als beweging. Yuso gaat dan ook op een flexibele manier om met energiepieken en -dalen, én ze behouden in alles wat ze doen een dynamische mindset. Het idee van dynamiek en vernieuwing is van groot belang, omdat Yuso de beweging richting een open energiemarkt ondersteunt. SLOGAN De duidelijke visie vroeg naar een compacte en allesomvattende slogan. “Making new energy flow” vat samen waar Yuso voor staat. Ze zetten in op nieuwe, groene energie. Ze hebben een nieuwe kijk op energie. Ze produceren geen energie, maar ze maken de uitwisseling ervan zo optimaal mogelijk. De baseline beschrijft vooral een actief gebeuren. Yuso zet dan ook blijvend in op een innovatie en automatisatie. BRANDING Coherentie is van groot belang voor Yuso. Om zeker te zijn dat de look en feel van het bedrijf steeds dezelfde blijft, maakte Graviteit een brandbook op. Hierin staan specificaties rond logo gebruik, kleuren, typografie, beelden, tekstuele stijl enz. Er werd een duidelijke grafische stijl bepaald, bijvoorbeeld aan de hand van photoholders en iconen. Het brandbook wordt onder andere doorgetrokken in de opmaak van presentaties. WEBSITE & PORTAL Yuso maakt het opvolgen van energie gebruiksvriendelijk en transparant via een online platform (My Yuso Portal). Een sterke algemene online aanwezigheid was dan ook van groot belang voor hen. Graviteit maakte een informatieve website op waarin het aanbod en de visie duidelijk geschetst worden. De drietalige website (NL, FR en EN) werd volledig door Graviteit geschreven. De website brengt de soms complexe en zeer specifieke materie op een begrijpbare en aantrekkelijke manier aan de man. Er wordt geregeld gefocust op call to action naar de verschillende offerte- en analyseformulieren en naar het online platform. We verzorgden ook de visuele opbouw van de front-end van het My Yuso Portal, dat volledig door Yuso zelf gebouwd wordt. Er werd gefocust op links tussen de informatieve en introducerende website, en het effectieve platform met de energie-uitwisselingsdata. Yuso biedt services in 3 gebieden aan (injectie, levering en opslag). De website- en platformverbinding maakt cross selling mogelijk. De website en de portal werd volledig opgemaakt aan de hand van het brandbook, met een duidelijke visuele stijl als gevolg. De niet erg visuele en soms complexe diensten worden op een heldere en luchtige manier getoond aan de hand van sfeerbeelden en iconen. E-MAILINGS Vooraleer er aan de visuele opmaak van de website en de portal gestart werd, dacht Graviteit structureel mee aan een logische en commercieel interessante opbouw. Ook bij de voorstelling van de e-mailings gingen we op dezelfde manier aan de slag. Bij elke creatie stonden we stil bij de sales funnel en houden we rekening met cross selling, zonder aan professionalisme en gemoedelijkheid in te boeten. Naast de portaal gerelateerde e-mailings gaat Graviteit ook aan de slag met luchtige en informatieve mailings naar klanten en partners. PRESS RELEASE Yuso slaat de handen in elkaar met een Japans bedrijf om een grootschalig batterijproject te realiseren. Om dit nieuws te verspreiden, werkten we samen aan een press release. We zorgen zowel voor structurele als visuele ondersteuning (o.a. de opmaak van een landingspagina, een event-pagina en aangepaste pagina’s op de website). DOCUMENTEN EN GRAPHICS Yuso staat nooit stil en heeft voortdurend nieuwe info te delen met klanten, partners en verscheidene media. Voor de opmaak van deze digitale en gedrukte documenten gaat Graviteit aan de slag. Aangezien er vaak veel info moet overgebracht worden, doen we dit meestal aan de hand van visueel gestructureerde graphics in de Yuso branding. www.yuso.be

https://graviteit.be/project/yuso/
Splendide: Een klassevolle huisstijl voor kwalitatief maatwerk

Website: Splendide: Een klassevolle huisstijl voor kwalitatief maatwerk

“Graviteit werkte voor Keukens Splendide een nieuwe website en huisstijl uit. We zijn heel tevreden over het professioneel en vernieuwend werk van dit creatieve team. Er was een goede samenwerking en we konden makkelijk met elkaar communiceren.” Pieter-Jan Van Wesepoel – Zaakvoerder Splendide SPLENDIDE / LOGO / BRANDING / LOOK & FEEL / WEBSITE / FOTOGRAFIE / COPYWRITING / MAILHANDTEKENING / WERFBORDJES / SIGNALISATIE TOONZAAL / ADVERTENTIES / PRESENTATIEMAP / FOLDER / NOTITIEBLOK / STICKERS / SOCIAL MEDIA BEGELEIDING / BESTICKERING CAMIONETTE / OVER SPLENDIDE Splendide staat al 4 generaties voor kwaliteit op maat. Of het nu gaat over keukens, badkamers, dressings, bureaus, livingmeubels of andere maatkasten, ze garanderen steeds unieke creaties. Ambachtelijkheid en innovatie gaan hand in hand in alles wat ze creëren. LOGO Splendide is een bedrijf met een rijke geschiedenis. Met hun logo bouwden ze reeds heel wat bekendheid op. Daarom beslisten we om voor de rebranding geen volledig nieuw logo te maken, maar om het bestaande logo een opfrissing te geven. Het resultaat is een verfijnd en elegant logo in een warme kleurtint. FOTOGRAFIE De realisaties van Splendide worden steeds op maat gemaakt. Ze leveren hoog kwalitatief maatwerk af, en dit in de gewenste stijl. De beste manier om hun talent te tonen, is door hun realisaties zelf in de kijker te zetten. Graviteit verzorgde de fotografie van de verschillende creaties. Het resultaat is een mooi overzicht van het aanbod van Splendide. Er werd ook een fotoreeks in het atelier gemaakt. De focus ligt hier op de professionele materialen en uitrusting van Splendide. De gemaakte foto’s zijn terug te vinden op de website en in verschillende gedrukte materialen. PRESENTATIEMAP, WERFBORDJES, STICKERS, SIGNALISATIE IN DE TOONZAAL, FOLDER & NOTITIEBLOK Een nieuwe branding vraagt om heel wat nieuw drukwerk. Doorheen alle materialen is er een gevoel van klasse, kwaliteit en elegantie terug te vinden. De folder toont een selectie van de verschillende gefotografeerde realisaties en stijlen. Voor de presentatiemap, de werfbordjes, de stickers, de notitieblokken, de bestickering van de camionette en de signalisatie in de toonzaal werd er voor een strakke typografische aanpak gekozen. WEBSITE & COPYWRITING De website die we maakten, schept onmiddellijk een sfeer die past bij het bedrijf. De realisaties komen tot hun recht in de heldere en stijlvolle opmaak. Historiek en innovatie gaan hand in hand in zowel de afbeeldingen als de teksten. Voor de copywriting zetten we in op een persoonlijke en warme aanpak, die triggert en je jezelf op jouw gemak laat voelen. Het doel van de site is om mensen een afspraak te laten maken, zodat ze de expertise en de oprechtheid van het Splendide team zelf kunnen ervaren. MAILHANDTEKENING Splendide verstuurt nu professionele en persoonlijke mails door de toevoeging van een mailhandtekening in hun nieuwe huisstijl. ADVERTENTIES Aan de hand van enkele advertenties kan Splendide nu ook trots naar buiten komen met hun realisaties en hun nieuwe branding. SOCIAL MEDIA Tot slot zorgde Graviteit voor begeleiding op social media vlak door de nodige tips en tricks en een creatieve blik op de posts te geven. www.splendide.be

https://graviteit.be/project/splendide/
Hoxel: Glamoureus kamperen in een hip design

Website: Hoxel: Glamoureus kamperen in een hip design

HOXEL / INTERIEUR & EXTERIEUR DESIGN TRAILERS / SOCIAL MEDIA / STRANDSTOELEN / OVER HOXEL Hoxel biedt unieke en luxueuze slaapaccomodaties voor campings aan. De Hoxels zijn trailers die bestaat uit 12 honinggraatvormige cocons, waarin telkens 2 mensen kunnen slapen. “You haven’t been glamping if you haven’t slept in a Hoxel”. DESIGN INTERIEUR De binnenkant van de Hoxels werd tot nu toe aangekleed met verschillende designs in uiteenlopende stijlen. Er werd vanaf 2018 gekozen voor een nieuwe, coherente aanpak. De panelen aan de boven- en zijkant van de bedden kregen een gloednieuwe bedrukking. De nieuwe interieurs zien er fris en modern uit, en er is ruimte voor een ludieke tekstuele insteek. Hierbij is de link naar de muziek- en festivalwereld nooit ver weg. In elk hoekje is er wel een leuke boodschap of graphic te ontdekken. Verlichtingsspots, USB-opladers en schakelaars zijn clever ingebouwd in de designs. Het geheel vormt een sfeervolle slaapomgeving. DESIGN EXTERIEURS Nadat de nieuwe opmaak van de binnenkant van de Hoxels klaar was, werd deze lijn ook verder doorgetrokken naar de buitenkant van de trailers. De kleur, de typografie en de grafische aanpak keert volledig terug. Langs beide zijdes van de trailer vormen tekeningen van “Hoxel-bewoners”, quotes en patronen als het ware mini-verhaaltjes. De hexagons zijn met elkaar verbonden door pluimpjes, muzieknoten, bijtjes of oogjes. De geschetste menselijke interacties laten de fantasie de vrije loop gaan over wat er zich allemaal in de cocons kan afspelen. SOCIAL MEDIA Niet alleen het interieur en het exterieur van de Hoxel trailers werd onder handen genomen. Graviteit zet nu ook samen met het Hoxel team de schouders onder de social media aanpak. We zijn er zowel voor begeleiding als voor creatie van posts en advertenties.

https://graviteit.be/project/hoxel/
Balliu: Een visuele update voor een bedrijf met geschiedenis

Website: Balliu: Een visuele update voor een bedrijf met geschiedenis

“Het was een leuke samenwerking, correct en voor een vast afgesproken bedrag. Ze blijven echter altijd flexibel en denken mee aan iedere vraag of opmerking. Heel tevreden!” Lieven Vervaeke – Zaakvoerder Balliu BALLIU / LOGO / SUBBRANDING / LOOK & FEEL / BROCHURE / COPYWRITING / POSTERS / BASELINE / NAAMGEVING / BESTICKERING / FICHE / OVER BALLIU Balliu is een in 1894 opgericht bedrijf dat zich specialiseert in de ontwikkeling en de productie van industriële lasermachines voor allerlei toepassingen. Ze creëren machines van idee tot eindproduct die volledig aangepast zijn aan de noden van de klant. “THE RABBIT” Samen beslisten we om elke nieuwe machine van Balliu een eigen subbrand te geven. De eerste machine die een eigen identiteit kreeg was “The Rabbit”. Gebaseerd op de belangrijkste eigenschappen van de machine bedachten we de baseline “Rapidly Accurate”. Deze snelheid en dynamiek werd ook visueel gemaakt in het logo. Op basis van het logo maakten we een bestickering en een fiche rond “The Rabbit” op. “THE CHAMELEON” De subbrand voor “The Rabbit” werd goed ontvangen. Het geven van een visuele en herkenbare identiteit aan een machine helpt om de essentie ervan onmiddellijk te snappen, om de machine beter te onthouden, en om op te vallen naast andere soortgelijke machines. Daarom werd een nieuwe, erg flexibele en veelzijdige machine van Balliu door ons “The Chameleon – Fully Flexible” gedoopt. De visuele stijl van “The Rabbit” werd doorgetrokken, om de herkenbaarheid te vergroten. BROCHURE Balliu is een bedrijf met een met geschiedenis dat zich qua diensten duidelijk differentieert van veel concurrenten. Deze historiek en dit unieke karakter worden geëtaleerd in de nieuwe brochure. We dachten samen mee over de structuur, de inhoud, de teksten, de tone of voice en de look and feel van het boekje. Op visueel vlak gingen we voor een totaal nieuwe aanpak in vergelijking met hun bestaande communicatiematerialen. Het Balliu logo werd behouden, maar daarnaast kreeg de volledige look een moderne update. Het gebruik van driehoeken en van warme blauwtinten keert ook in de subbrands voor de machines “The Rabbit” en “The Chameleon” terug. POSTERS De nieuwe, moderne stijl wordt ook toegepast in posters die bijvoorbeeld op beurzen te zien zijn.

https://graviteit.be/project/balliu/
Chouffe Coffee: Een retro geschenk

Website: Chouffe Coffee: Een retro geschenk

RUBBENS / CHOUFFE COFFEE / GESCHENKVERPAKKING / OVER RUBBENS Rubbens is een stokerij uit Wichelen die een erg ruim assortiment aan sterke dranken, likeuren, aperitieven enz. maakt en verkoopt. Daarnaast bieden ze leerrijke rondleidingen aan, ga je er heerlijk eten in de brasserie, kan je volop proeven tijdens een tasting, of maak je gebruik van de karaktervolle feestzalen. CHOUFFE COFFEE GESCHENKVERPAKKING De Chouffe Coffee likeur is een drankje dat Rubbens samen met Brouwerij Achouffe creëerde, en dat zowel koud als warm gedronken kan worden. Naar aanleiding van de feestdagen ontwierpen we een cadeauverpakking voor deze lekkernij. In de tinnen doos zit één fles Chouffe Coffee met 2 bijhorende glazen. We gingen voor een vintage retro stijl en zorgden dat de doos er al doorleefd uitziet. Het resultaat is een originele tinnen doos die blijvend gebruikt kan worden.

https://graviteit.be/project/rubbens-chouffe-coffee/
Elena Werner: Een warme website die je verwelkomt in de wereld van theater en opera

Website: Elena Werner: Een warme website die je verwelkomt in de wereld van theater en opera

ELENA WERNER / WEBDESIGN / OVER ELENA WERNER Elena is zowel een kostuumontwerper als een tijdreiziger. In elk project is het haar doel om een Gesamtkunstwerk te creëren, waarin tradities en innovatie samenkomen. Haar ontwerpen komen tot leven in een aura van tijdloosheid, maar refereren naar de barok en de art nouveau. WEBSITE Graviteit ging aan de slag met de website voor Elena. Het doel was om zowel artistiek als professioneel over te komen. De website diende met een duidelijke structuur opgebouwd te worden, maar ook voldoende warmte uit te stralen. Het resultaat is een website die perfect aansluit bij de waarden van Elena Werner. De passie voor het ambachtelijke komt regelmatig naar voor, en de foto’s van de prachtige realisaties komen perfect tot hun recht. www.elenawerner.eu

https://graviteit.be/project/elena-werner/
Cloudstar: Een moderne update van branding en website

Website: Cloudstar: Een moderne update van branding en website

CLOUDSTAR / BRANDING / LOOK & FEEL / WEBDESIGN / COPYWRITING / ICONEN & GRAPHICS / OVER CLOUDSTAR Bij Cloudstar kan je als webbouwer of digital agency terecht voor een erg breed en samenhangend gamma aan producten en services dat helpt om jouw webinfrastructuur uit te bouwen. Zij voorzien de tools, zorgen dat alles aan elkaar gelinkt wordt, en passen ze aan zodat ze aansluiten bij jouw noden. Zo kan de webbouwer bezig zijn met waar het écht om draait: het webbureau of digitaal bedrijf verder uitbouwen en de klanten vooruit helpen. REBRANDING We beslisten de basis van de branding van Cloudstar te behouden en hier een hedendaags sausje over te gieten. De vorm van het logo werd behouden en we werkten verder op de bestaande Cloudstar figuurtjes. We gingen aan de slag met een vernieuwend kleurenpalet en de set aan figuurtjes, graphics en iconen werd uitgebreid en gemoderniseerd. Op deze manier werd de reeds opgebouwde herkenbaarheid behouden maar voelt het geheel een stuk moderner aan. WEBSITE EN WEBSITETEKSTEN De vernieuwde look and feel werd doorheen de volledige website doorgetrokken. Het uitgebreid aanbod aan producten en services moest onmiddellijk duidelijk zijn in de website. Het belangrijkste element van de website was het rechtstreeks aanspreken van de doelgroep. Deze moet direct het gevoel hebben dat Cloudstar voor hen dé partner bij uitstek is en dat hun hosting- en serverdiensten perfect aansluiten bij hun noden. Dit deden we zowel door de copywriting, de call to action en de visuals op hen af te stemmen. www.cloudstar.be

https://graviteit.be/project/cloudstar/
Onda Coolwaves: Een esthetische website voor een esthetisch product

Website: Onda Coolwaves: Een esthetische website voor een esthetisch product

“Heel goede ervaring met Ines en Frank van Graviteit! De combinatie van creativiteit, it en het commercieel meedenken is een sterk pluspunt. Wij gaan met de B&Co groep zeker nog samenwerken in de toekomst. Een absolute aanrader!” Carolien Cools – Marketing Manager B&Co ONDA COOLWAVES / WEBDESIGN / OVER ONDA COOLWAVES Onda Coolwaves is een revolutionair én uniek body contouring systeem dat gebruik maakt van Coolwaves. Speciale microgolven vernietigen permanent en erg gericht vetcellen en pakken zo plaatselijke vetophopingen, cellulite en huidverslapping aan. De golven stimuleren daarbovenop de aanmaak van nieuw collageen en houden de huid continue koel zodat er geen beschadigingen optreden. Het is een doeltreffende en bovendien veilige, pijnloze en niet-invasieve behandeling. OVER LASERMEDICO EN B&CO Lasermedico is distributeur van medische lasers en andere op energie gebaseerde systemen en exclusieve verdeler van Onda in de Benelux. Lasermedico maakt deel uit van de B&Co groep. WEBSITE Onda Coolwaves is een product dat wereldwijd verkocht wordt. De bestaande branding dient doorgetrokken worden bij alle verdelers. Graviteit slaagde er in om zich aan de strikte visuele richtlijnen te houden en toch een unieke website te maken die er uit springt. We hebben ingezet op een website die zowel particulieren als professionelen aanspreekt. Aangezien Onda Coolwaves voor velen nog onbekend is, lag de focus op een betrouwbare look die persoonlijk aanspreekt zonder de medische ondertoon te verliezen. www.ondacoolwaves.be

https://graviteit.be/project/onda-coolwaves/
Missing You: Een kleurrijke rebranding die een hart onder de riem steekt

Website: Missing You: Een kleurrijke rebranding die een hart onder de riem steekt

MISSING YOU / LOGO / BRANDING / LOOK & FEEL / WEBSITE / PROMOMATERIAAL / DRUKWERK / POSTER / FLYER / POSTKAART / ROLL-UP / BEACH FLAG / TOTE BAG / OVER MISSING YOU Missing You helpt kinderen, jongeren en jongvolwassenen om het verlies van een dierbare draaglijk te maken. Daarnaast bieden ze de nodige info en ondersteuning voor mensen in de omgeving van rouwenden. LOGO, REBRANDING EN LOOK & FEEL Voor de rebranding startten we met een schone lei. Het logo toont zowel qua kleuren en lettertype als op grafisch vlak een totaal nieuwe look. Deze nieuwe elementen werden doorheen de volledige rebranding doorgetrokken. Omwille van de jonge doelgroep en de hoopvolle boodschap van Missing You kozen we voor een fris kleurenpalet en speelse patronen. WEBSITE Missing You is er voor heel wat verschillende doelgroepen. Enerzijds helpen ze rouwenden tijdens hun proces. Deze rouwenden worden opgedeeld in 3 leeftijdsgroepen. Daarnaast voorziet Missing You de nodige tools, info en tips voor mensen in de omgeving van de rouwenden, gaande van familie en vrienden tot leerkrachten en begeleiders. Tot slot richten ze zich ook tot personen die vrijwilligerswerk willen doen of die zich willen inzetten om te sponsoren. De website spreekt al deze doelgroepen aan en geeft heel wat info op een gestructureerde maar persoonlijke manier. De focus ligt op een aanspreekbare en laagdrempelige aanpak en de website is ook voor de jongste doelgroep makkelijk in gebruik. PROMOMATERIAAL Een nieuwe branding vraagt naar een update van alle promomaterialen. Graviteit stak de postkaart, tote bag, roll-up en beach flag in een nieuw jasje. Daarnaast gingen we ook met de promotieposters voor de jaarlijkse ontmoetingsdag aan de slag en designden we een informatieve flyer rond het door Missing You gecreëerde Vaar Wel spel. www.missingyou.be

https://graviteit.be/project/missing-you/
Mustiki: Een branding en collectie voor een warm wenskaarten concept

Website: Mustiki: Een branding en collectie voor een warm wenskaarten concept

“We werkten samen met Frank en Ines voor de lancering van onze nieuwe productlijn MUSTIKI. Vanuit ons basisidee werd in samenspraak stap voor stap het logo, de huisstijl, de website- en shop en de gehele on- en offline communicatie op poten gezet. Frank en Ines luisteren en vertalen jouw idee juist en creatief in een totaalconcept. Daarbij viel het op dat zij een heel brede kennis hebben, zowel grafisch als technisch. De copywriting, de SEO, de techniciteit van de website- en shop zijn echt van een degelijk niveau. Een groot voordeel dus om te vermijden dat je met 2, 3 of 4 specialisten moet werken om tot één eindproduct te komen!” Mark Van Assche – Zaakvoerder Mustiki MUSTIKI / CONCEPT / NAAM & BASELINE / LOGO / BRANDING / LOOK & FEEL / WEBSITE / COPYWRITING / SOCIAL MEDIA / WENSKAARTEN / BADGES / STICKERS / DIRECT MAILING / MAILHANDTEKENING / FOTOGRAFIE / OVER MUSTIKI Mustiki voegt echter nog een extra laag – letterlijk en figuurlijk – toe aan het concept van wenskaarten. Elke kaart wordt immers voorzien van een leuke geborduurde badge. Door deze van de wenskaarten te halen en ergens op te naaien of te strijken, wordt een vluchtig maar mooi moment een blijvende herinnering. De wenskaarten kunnen verkocht worden door verenigingen om geld op te halen voor een goed doel of voor een investering. CONCEPT, NAAM & BASELINE Graviteit werd vanaf de start van het Mustiki project betrokken. We dachten samen met Mustiki mee over het concept, de doelgroep en de benadering. Ook voor de naam en de baseline (Making Moments Stick) werd in samenspraak bedacht. LOGO Nadat de naam en de baseline vastgelegd was ging Graviteit van start met het logo. Aangezien Mustiki een onderdeel is van iBadge kozen we voor dezelfde gele kleur ter herkenning. Daarnaast wouden we subtiel het effect van garen en stiksels in het logo verwerken. Het resultaat is een herkenbaar en hedendaags logo. MAILHANDTEKENING Het logo vind je onder andere terug in de mailhandtekening die we voor Mustiki opmaakten. WENSKAARTEN & BADGES Eens de brand identity bepaald was ging Graviteit aan de slag met het opmaken van de eerste wenskaarten collecties. Elke kaartenset bestaat uit 3 wenskaarten. Elke kaart is voorzien van een originele opstrijkbare of opnaaibare badge. We gingen van start met 11 kaartenreeksen. Er zullen voortdurend nieuwe designs verkrijgbaar zijn via de webshop. WEBSITE & COPYWRITING Eens de wenskaarten met badges klaar waren moesten deze natuurlijk een platform krijgen voor verkoop. Graviteit maakte een gebruiksvriendelijke webshop op. Daarnaast moest er ook heel wat info over het Mustiki project verspreid worden. Zo kunnen de Mustiki kaarten door particulieren gekocht worden maar richt het concept zich toch eerder op verenigingen, clubs, bedrijven en scholen die een inzamelactie willen doen. De site staat boordevol tips en info voor deze doelgroep om hun doorverkoopactie tot een goed einde te brengen. Daarnaast is er ook een rekentool voorzien om de potentiële winst te bereken en kunnen de verenigingen gepersonaliseerd promomateriaal opmaken om hun actie écht te boosten. Graviteit verzorgde ook alle websiteteksten. FOTOGRAFIE Graviteit fotografeerde alle wenskaartenreeksen om deze zo duidelijk mogelijk voor te stellen in de webshop. Daarnaast zorgden we ook voor een sfeervolle photoshoot die stap voor stap toont hoe een Mustiki traject verloopt. SOCIAL MEDIA Om de online vindbaarheid te verbeteren en om interactie met klanten krijgen werden er verschillende social media kanalen opgezet. Graviteit zorgde voor de opmaak van de verschillende profielen en deed een brainstorm rond de verschillende onderwerpen en type posts die bij Mustiki passen. Samen met Mustiki zet Graviteit de schouders onder de verdere social media aanpak. DIRECT MAILING De wenskaarten van Mustiki zijn een ideaal product om doorverkoopacties mee te organiseren. Om de ideale doelgroep – namelijk verenigingen, clubs, scholen en bedrijven – hier bewust van te maken creëerde Graviteit een direct mailing. www.mustiki.com

https://graviteit.be/project/mustiki/
't Ankerpunt: Cultureel aanbod visueel gemaakt

Website: 't Ankerpunt: Cultureel aanbod visueel gemaakt

’T ANKERPUNT / LOGO / BRANDING / LOOK & FEEL / BROCHURE / OVER ’T ANKERPUNT ’t Ankerpunt is het Jeugd- en Cultuurcentrum van Wichelen waar voorstellingen doorgaan die onder andere georganiseerd worden door Muskuton, de Serskampse toneelvereniging d’Eglantier, Toneelvereniging WAT? en verschillende gemeentelijke instanties. LOGO & BRANDING Dit Jeugd- en Cultuurcentrum bestaat al langer maar had nog geen vast logo en bijhorende branding. Graviteit ging voor hen aan de slag een maakte een modern, eenvoudig en heel herkenbaar logo op. We kozen voor een kleurensetting met veel contrast die écht in het oog springt. BROCHURE Het opgemaakte logo hangt nauw samen met de nieuwe programmatie brochure. Alle voorstellingen worden met elkaar verbonden door middel van een “gele” draad. De schuine lijnen doorheen de publicatie leunen aan bij het idee dat er wel eens een hoek mag af zijn en bij de creativiteit doorheen de voorstellingen. Het resultaat is een frisse en overzichtelijke brochure.

https://graviteit.be/project/t-ankerpunt/
Fam: Een originele branding voor een unieke gin

Website: Fam: Een originele branding voor een unieke gin

FAM / BRANDING / LOOK & FEEL / PACKAGING / PROMOMATERIAAL / POSTER / ROLL-UP / BEACH FLAG / NAAMGEVING / BASELINE / OVER FAM Fam gin is een verrassend toegankelijke gin met een female touch. De ideale spirit voor de beginnende gin drinker of liefhebbers van fruitige gins/spirits met een uitgesproken aromatisch karakter. NAAM EN BASELINE Rubbens kwam naar Graviteit met de vraag om hun nieuwe roze gin met een vrouwelijke touch te branden. We bedachten eerst een passende naam en baseline voor het nieuwe product. De gin werd Fam gedoopt en kreeg de baseline “The origin of all”. PACKAGING & ETIKET Voor het etiket zochten we naar een manier om vrouwelijke elegantie en verfijndheid te tonen. Er wordt een vrouwelijke figuur getoond waarvan het gezicht niet zichtbaar is. Zo kan iedereen hier zelf de persoon plaatsen die voor hen belangrijk is. De bos bloemen die het gezicht bedekt keert op de achterkant van het etiket terug als een fleurig patroon. De naam van de gin doet dienst als steun waarop de Fam mascotte leunt. FAM NON ALCOHOLIC DRINK Naast de gewone gin werd er ook een non-alcoholische variant gecreëerd. Voor de branding van de Fam Non Alcoholic Drink gingen we voor een soortgelijke look waarbij de kleuren van de bloemen variëren. PROMOMATERIAAL Om de gin voor het publiek bekend te maken maakten we een poster, roll-up en beach flag op.

https://graviteit.be/project/fam-gin/
Operatie is mislukt!
Probeer het later opnieuw. Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich blijft voordoen.
Wij maken gebruik van cookies om onze site en jouw ervaring te verbeteren. Door verder te gaan op onze site accepteer je ons cookiebeleid.
Meer weten