SEO blogs schrijven voor je website, zorgt ervoor dat je bezoekers je snel kunnen vinden in Google. Gezien het de vindbaarheid in Google bepaalt, is het schrijven van SEO blogs belangrijk voor je bedrijf. Schrijf daarom geen gewone tekst maar eentje die voldoet aan de normen van SEO.
Een keyword is je titel en hetgeen je vaker laat terug komen in de tekst van je blogs. Hier is het belangrijk dat hoe specifieker je keyword is, hoe minder concurrentie er is en hoe meer resultaat je krijgt. Denk aan bijvoorbeeld: ‘hond training’ dit is een keyword dat niet specifiek verwijst naar wat de lezer echt gaat opzoeken. Gebruik je ‘hoe laat ik mijn hond luisteren?’. Hier is het duidelijk wat de lezer wilt lezen. Bij ‘hond training’ ga je veel concurrentie hebben. Dat wil zeggen dat je heel veel websites moet verslaan om op de eerste pagina te komen in Google. Gebruik je de longtale keyword ‘hoe laat ik mijn hond luisteren?’ dan heb je twee voordelen: 1) Je bent heel specifiek dus de kans dat je bezoeker jouw blog wilt lezen is groot. 2) Er is weinig concurrentie op een long tail keyword, waardoor je meer kans hebt om op de eerste pagina te verschijnen.
Tegenwoordig wil de mensheid alles heel snel doen. Ook het lezen wordt versneld. Het is bijna een opgave om teksten te lezen. Hierdoor zullen je lezers je teksten eerst screenen. Dat wil zeggen dat je bezoeker heel snel gaat kijken over wat jouw blog gaat en vervolgens pas zal beslissen of hij het gaat lezen of niet. Dus de eerste paar seconden zijn cruciaal! Uiteraard is het belangrijk om je blog zo duidelijk mogelijk te schrijven. Dit is aangenamer voor je bezoeker en je hebt meer kans dat hij je blog volledig gaat lezen. Duidelijke SEO blogs schrijven, doe je met behulp van witruimte. Kijk bijvoorbeeld naar de layout van deze blog. Hier wordt regelmatig witruimte voorzien. Hierdoor zal je blog duidelijk zijn voor je bezoeker.
Een meta description is een tekst die je bezoeker leest vooraleer hij op je blog terecht komt. Deze wordt vermeld onder je titel in Google. Een goed geschreven meta-description werkt als een magneet. Het is niet alleen een uitnodigende tekst voor je lezer. Ook Google kan hieruit afleiden over wat je blog gaat. Dus aan de hand van de meta description bepaald Google welke plaats jij zal krijgen. Je kunt het nu al raden. Natuurlijk moet je hier alles uit de kast halen om een zo goed mogelijke meta description te schrijven. Zo zie je maar, SEO blogs schrijven, daar komt toch veel bij kijken. Vind je ook niet? Gelukkig hebben we deze tips, hierdoor krijg je een uiteindelijk resultaat voor al het werk wat je doet! Goed, waar waren we? De meta description! Schrijf ongeveer 50 tot 100 woorden over wat je blog zal gaan en hou je bezoeker tegelijkertijd nieuwsgierig door niet alles te vertellen.
Wil je dagelijks nieuwe opdrachten ontvangen in jouw branche? Meld je dan hier gratis aan.