Terug

Drie redenen waarom een bedrijfsblog ook voor jou een goed idee is

Starten met een bedrijfsblog, het is iets waar veel ondernemers voor terugdeinzen. Want zijn social media nu niet ‘the place to be’? Kost bloggen niet ongelooflijk veel tijd voor heel weinig opbrengst? Het zijn beide heel terechte vragen. En toegegeven, het kost inderdaad wat tijd om een blog regelmatig te onderhouden (maar hé, hier bestaan oplossingen voor ;-)). En ja, social media’s zijn inderdaad ook niet meer ondenkbaar in je marketingplan. Toch denk je als ondernemer beter twee keer na voor je meteen nee zegt tegen een bedrijfsblog. Er zijn namelijk ook heel wat voordelen verbonden aan een blog!

Beter scoren in Google dankzij je bedrijfsblog

Een van de belangrijkste redenen om te starten met een bedrijfsblog: beter scoren in Google en andere zoekmachines. Die houden namelijk van websites waar regelmatig eens iets nieuw op verschijnt. En laten die websites dan ook hoger scoren bij zoekopdrachten. Nu kan je natuurlijk regelmatig wel eens iets veranderen aan de bestaande teksten op je website. Maar laat ons eerlijk zijn, buiten hier en daar eens een ander woord te kiezen, zal je de inhoud niet meteen sterk gaan wijzigen. Een blog kan hier dan soelaas bieden. Bovendien kan je hier naar hartenlust SEO op los laten, wat de liefde van zoekmachines voor jouw website alleen maar zal verhogen!

Je profileren als expert(e)

Naast beter scoren in zoekmachines heeft bloggen ook als voordeel dat je je kan profileren als een expert(e) in jouw vakgebied. Je kan bijvoorbeeld vragen die je vaak krijgt van klanten beantwoorden. Maar ook tips en tricks over jouw producten en/of diensten op een uitgebreide manier meegeven. Waardoor jij het verschil kan maken tussen jou en concurrent x, y of z. Bovendien maken potentiële klanten op die manier ook al eens kennis met jou. En zien ze wat jij in je mars hebt en hoe je communiceert. Wat vervolgens de vertrouwensband zal doen groeien. En die laatste is nodig voor ze effectief tot een aankoop overgaan!

Je klanten inspireren

Je expertise in de kijker zetten via een bedrijfsblog is één ding. Maar je kan daarnaast je klanten ook gaan inspireren. Laat hen bijvoorbeeld eens niet-standaard dingen zien die ze kunnen doen met jouw producten en/of diensten. Ga eens na welke trends er zijn en hoe jouw aanbod daar in past. En inspireer op die manier je klanten om creatief en op een verrassende manier met jouw producten en/of diensten aan de slag te gaan.  Geïnspireerde klanten zijn trouwens sneller geneigd om hun waardering over producten/diensten te uiten op hun social media (hoera, gratis reclame voor jou!) en zullen ook makkelijker bij jou terugkomen voor een volgende aankoop. Want ze weten dat ze bij jou heel wat waarde voor hun geld zullen krijgen!   

Wil je dagelijks nieuwe opdrachten ontvangen in jouw branche? Meld je dan hier gratis aan.

Reacties

Operatie is mislukt!
Probeer het later opnieuw. Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich blijft voordoen.
Wij maken gebruik van cookies om onze site en jouw ervaring te verbeteren. Door verder te gaan op onze site accepteer je ons cookiebeleid.
Meer weten